Ana içeriğe atla

Sımatıc Manager 1.1 Bit logic

Merhaba


Bu yazımızda plc programlarken olmazsa olmazımız lojik bitleri tartışacağız.


Nedir bu lojik bitler ?

Programımızı oluştururken zaman zaman açık,kapalı vs kontaklara ihtiyaç duyarız bunların tümü barındıran bölümün adı diyebiliriz.








Projemizi açtığımızda sol tarafta bulunan menüyü incelemeye başlıyalım.


-| |-   = Normalde açık kontak.Bu kontak biz 1 bilgisini gönderdiğimiz durumlarda iletken hale geçer.


-|/|-   = Normalde kapalı kontak.Bu kontak sürekli olarak elektirik iletir durumdadır.

-|NOT|-  =Tersleme kontağı.Bu kontak plc programını başlattığımız sırada gönderilen bilgiyi tersleyip çıkışa yansıtır. 1 bilgisi geliyor ise çıkış 0 gibi.

-( )-    = Çıkış kontağı.Plc üzerinde bulunan çıkışları kullanmamızı sağlar.

-( # )-  =Ara çıkış kontağı.Normalde bir network üzerinde seri olarak iki adet çıkış bağlayamayız. Fakat bu kontak ile aynı network üzerinde seri olarak 2 farklı çıkış elde edebiliriz.

-( R )- = Reset kontağı. Bu kontak ile aktif ettiğimiz yani 1 konumundaki bir çıkışı 0 konumuna getirebiliriz.

-( S )- =Set kontağı.Bu kontak ile pasif durumdaki bir çıkışı aktif duruma getirebiliriz.

-( N )- = Negatif kenar tetikleme.Bu kontak ile örneğin bir butona basıp çektiğimiz zaman bir çıkışın aktifliğini sağlıyabiliyoruz.Yani 1 bilgisinin ardından gelen ilk 0 bilgisi ile 1 puls'lik bilgi gönderimi gerçekleşiyor.

-( P )- = Pozitif kenar tetikleme.Bu kontak ile örneğin bir start butonuna bastığımız zaman bir çıkışın aktifliğini sağlıyabiliyoruz.Yani ilk gelen 1 bilgisi ile aktif konuma geçiyor.

***Dikkat pozitif ve negatif kenar kontaklarını kullanırken M biti kullanmamız gerekmekte.Sebebi buradan gelecek olan puls bilgisi fiziksel bellekte işlenemez.(O hıza yetişemiyeceği için ***

-( SAVE )- Br belleğe bilgi kaydetme.Bu kontak ile bir bilgiyi br belleğine kaydedebiliyoruz.




          KONU İLE İLGİLİ VİDEO İÇİN TIKLAYIN













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sımatıc Manager 1 Hardware configüration

Herkese Merhaba Bugünde sizlerle Sımatıc Manager programı ile S7-300 programlanması üzerine tartışacağız. Plc nedir ? Açılımı programlanabilir lojik yönetici tarif edebilceğimiz kontrol cihazları aklımıza gelir.Günümüz sanayisinde hemen hemen tüm kontrol sistemleri plc tarafından yönetilir. Plc'ler bir makinayı yönetebilmek için üzerlerinde giriş ve çıkış pinleri bulunmaktadır.Bunlardan girişler "I"(input) çıkışlar "Q"(output) olarak adlandırılır.Yani dışarıdan okunulabilcek tüm veriler ınput, dışarıya yorumlanarak(programlanarak) gönderilecek tüm veriler output olarak adlandırılır. Giriş ve çıkışlara örnek olarak ; Giriş: - Isı sensörleri -Nesne sensörleri -Butonlar -Acil stop Çıkışlar -Kontaktör -Motor -Valfler -Uyarı lambaları örnek verilebilir. Bunları bir fotoğraf ile taçlandırmak gerekirse ; Başlıca kullanılan plc markaları -Sıemens -Omron -Lg -Mitsubishi -Abb -Delta -Gemo örneklerini verebiliriz. Ben elimde...

Simatic Manager 1.5 Sayıcı kullanımı

Merhaba Bugün üretim bantlarında ,dönercilerden,otomotivden her sektörde kullanılan sayıcılar hakkında tartışacağız. Sayıcılar simatic manager içerisinde ingilizcesi counter olarak geçmekte.Sayıcıların 3 çeşidi bulunmakta; 1. CD aşşağı sayyıcı (COUNT DOWN) 2.CU yukarı sayıcı  (COUNT UP) 3.CUD aşşağı yukarı sayıcı (COUNT UP & DOWN) Simens programındaki sayıcılarına şöyle yeni bir özellik ekledi Sayıcı değeri 0 dan farklı bir değer olduğu vakit çıkışı direk aktif oluyor.Dolayısıyla çoğu uygulamada karşılaştırma kontakları ile kullanmak durumunda kalıyoruz. Karşılaştırma kontakları için tıklayın Sayıcıların kullanım alanlarına örnek vermek gerekirse; Konveyör üzerindeki ürün sayısı Günlük üretim sayısı Otomotiv sektöründe üretilen araba sayısı gibi bir çok örnek verilebilir. Peki sayma işlemlerinde kullanılan elemanlar nelerdir ? Genellikle sensörler,sınır anahtarları,butonlar kullanılmakta.Yani dijital bilgi gönderen herhangi  bir devre elemanı i...

C# Bitmap Kullanımı Ve Gri Formatı

Herkese merhaba Yeni bir konu ile ilgili ilk yazımı paylaşıyorum.Bu başlık altında görüntü işlemeye yönelik uygulamalar yapmayı planlıyorum.Detayları internette araştırarak bulabilirsiniz. Hadi başlıyalım. İlk olarak anahtar kelimemiz "bitmap" Bitmap tıpkı int,string vs gibi bir değişken diyebiliriz.İçerisine aktardığınız görseli ufak piksellere bölen hazır bir komuttur. Tanımlaması Bitmap fotograf; fotograf=new Bitmap(picturebox1.Image); Yukarıda picturebox içerisindeki görseli fotograf değişkenimizin içerisine aktardık. Programcılıkta bildiğiniz üzere bir proje hazırlarken ilk önce kağıt üzerinde işi çözmemiz gerekiyor burdan yola çıkarak bir fotoğrafı parçalarına böldük peki biz nasıl bunu siyah beyaz yapabiliriz ? Elimizde biraz kalem birde fotoğraf olduğunu varsayalım fotoğrafın beyaz kısımlarına dokunmadan renkli kısımları siyaha boyarsak istediğimizi elde etmiş oluruz. Bilgisayarda da aynı işlemi yapmamız gerekiyor . Bu durumda biz fotoğrafım...