Herkese merhaba
Bu başlığımız altında c# notları paylaşacağız.Bilgilenmeniz dileğiyle.
C# nedir ?
Nesne yönelimi programlama dili.Peki ya "nesne yönelimi" nedir ?
C# dili aslında C ve C++ dillerinin birleştirilmesiyle oluşturulmuş bir dildir.Günmüzde en yaygın kullanılan programlama dillerinden biridir.
Microsoft tarafından geliştirilen .Net Framework desteği sayesinde çok kolay bir şekilde GUI(Graphical User Interface) oluşturabiliyoruz.
C# aslında .Net geliştirmek için oluşturulmuş bir programlama dilidir ve buna ek olarak C# ta kullandığımız tüm kütüphaneler aslında .Net kütüphanesindendir.
Bu girişin ardından direk konumuza geçelim.
Önceikle tanımlamalardan başlıyalım
Syntax
Kodun yazım şekline verilen addır. Her dilde farklılık gösterebilir.
Script
Başlangıcı ve sonu belirli olan kod bloğuna verilen isimdir.
Başlangıç { --------------------
|
…Kodlar | Script
Sonu } ---------------------
Scriptlerde bazı durumlarda karışıklık söz konusu olabiliyor.Yani yanlışlıklı sonlandırıcı ‘ } ‘ (delimiter)
Silinmiş olabilir bu durumda yazılan kodun son satırından itibaren tüm delimiter’lar silinip son satırdan itibaren konulmaya başlanır ta ki sol kısımdaki scrool bar’a dayanana kadar.
Event
İngilizce karşılığı “olay” dır.Bizim yadığımız script’leri kullanmamız için ilk start’ı veren olaya verilen addır
Örnek vermek gerekirse
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
//Çalışıcak olan kod
}
Yukarıdaki örnekte button1’İn click event’ı kullanılmıştır.Anlamı button1 tıklandığı zaman içerisindeki script’i çalıştıracaktır.
Değişken
Değişkenler matematikten de aşina olduğumuz üzere herhangi bir değer alabilen nesnelerdir.
C# değişkenlerin tipleride vardır.Bunlardan en sık kullanılanları;
String ( Metinsel verilerde kullanılan tip)
İnteger ( Tam sayı verilerde kullanılan tip)
Char ( Karakter verilerde kullanılan tip)
Float ( Küsüratlı verilerde kullanılan tip)
Nesne tiplerinide gördüğümüze göre birazda okunabilirliği konuşalım.
Yazığımız kodlar bazen yüzlerce bazende binlerce satırı bulabiliyor.Bu tarz durumlarda ilk satırda düşündüğümüz algoritma şeklini son satırlara doğru unutabiliyoruz.Dolayısıylada kodlara açıklam satırları koymak hayat kurtarıcı olabiliyor.
Yorum satırı olarakta adlandırılan bu metinler şu şekilde oluşturuluyor.Yorum yapmak istediğimiz satıra gelip " // " karakterini koymamız yeterlidir.
**Unutulmamalıdır**
Yorum satırı olarak belirtiğimiz kısımlar derleyici tarafından çalıştırılmayacaktır.
Yukarıdaki kodun çıktısı "Otomasyoncu Bey" olacaktır.Çünkü "c# notları" yazılı olan satır yorum satırına alınmıştır.private void button1_Click(object sender, EventArgs e){this.Text = "Otomasyoncu Bey";// this.Text = " C# notları";}
Diyelimki bir script'in çalışmamasını istiyorsunuz fakat her satıra " // " karakterlerini koymakla uğraşmak istemiyorsunuz bu tarz durumlarda " /* " başlayıp " */ " ile sonlandırdığın kısımların arasında kalan tüm kodlar derleyici tarafından çalıştırılmayacaktır.
/*
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
this.Text = "Otomasyoncu Bey";
}
*/
Nesnelerin özelliklerine verilen addır.Bir nesnenin property'sini öğrenmek istiyorsak nesnenin adının sonuna "." koyduğumuzda çıkan ufak listede görebiliriz.
Başarılar dilerim..

Yorumlar
Yorum Gönder