Ana içeriğe atla

C# Mantıksal Değişkenler

Herkese Merhaba





Bu yazımızda başlangıcı mantıksal değişkenler ile yapacağız.

Mantıksal değişkenler nedir?

Dijital projelerde 1 veya 0 işlemini true yada false olarak geri döndüren değişkenlerdir.

Örneğin;

            int x = 5;
            bool durum;
            if (x == 5)
                durum = true;
            else

                durum = false;
Yukarıdaki kodu açıklamak gerekirse ;

1- integer türünde x nesnesi tanımlanır ve 5 değeri atanır.

2-bool mantıksal değişken türünde durum nesnesi tanımlanır.

3-İf mantıksal kod bloğunda x değişkeni 5'e eşitmi sorgusu yapılır
   
    eşitse durum nesnesi true(1) yapılır

   değilse ( else )  durum nesnesi false(0) yapılır.

Bu script'imizde önceki gördüklerimize ek olarak if-else bloklarını gördük.

Bir şarta göre kodların dallanmasıdır.Bu dallanma sayesinde atrı ko blokları oluşur.Bu
sayede derleyici belirtilen şart yada şartlara uygun olarn kod bloğunu çalıştırır.


Çalışma mantığı şu şekildedir;


             if(koşul)
            {
                //doğru ise çalışacak olan kod bloğu
            }
         else
            {
                //yanlış ise çalışacak kod bloğu
            }


***PÜF NOKTASI***

Oluşturduğumuz if bloklarında eğer şarta bağlı olarak çalıştıracağımız kodlar tek satır ise " { - } " yani delimiter konulması zorunlu değildir.


           if(koşul)
                 //doğru ise çalışacak olan kod bloğu
            else
                 //yanlış ise çalışacak kod bloğu 


If-else if- else

Bu yazım şeklinde 2 adet sorgu gerçekleşir.Yani derleyici ilk olarak if şartına bakar eğer şart doğru ise ilk scripti çalıştırır eğer yanlış ise else if sorgusuna geçer o şartın durumuna göre şarttan sonraki ilk script'i çalıştırır.Eğer sunulan şartlardan hiçbiri doğru değil ise else bloğu çalıştırılır.

         int deger = 5;
         if(deger < 5)
            {
               
                //5 ten küçükse çalışacak kod bloğu
            }
         else if(deger> 5)
            {
                //5 ten büyükse çalışacak kod bloğu
            }
         else
            {
                // 5'e eşitse yani yukarıdaki şartların ikiside doğru değilse çalışacak kod                      bloğu.
            }





Karşılaştırma Operatörleri

" == "  sol taraftaki nesne ile sağ taraftaki nesneyi kıyaslamayı sağlayan operatör.

" !=  " nesnelerin eşit olmadığı durumları sorgulamak için kullanılan operatör.

" < "  soldaki nesnenin sağdaki nesneden küçüklüğünü sorgulayan operatör.

" > " soldaki nesnenin sağdaki nesneden büyüklüğünü sorgulayan operatör.

" <= " küçük veya eşit durumunu sorgulayan operatör.

" >= " büyükse veya eşitse durumunu sorgulayan operatör.


Başarılar dilerim..



















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sımatıc Manager 1 Hardware configüration

Herkese Merhaba Bugünde sizlerle Sımatıc Manager programı ile S7-300 programlanması üzerine tartışacağız. Plc nedir ? Açılımı programlanabilir lojik yönetici tarif edebilceğimiz kontrol cihazları aklımıza gelir.Günümüz sanayisinde hemen hemen tüm kontrol sistemleri plc tarafından yönetilir. Plc'ler bir makinayı yönetebilmek için üzerlerinde giriş ve çıkış pinleri bulunmaktadır.Bunlardan girişler "I"(input) çıkışlar "Q"(output) olarak adlandırılır.Yani dışarıdan okunulabilcek tüm veriler ınput, dışarıya yorumlanarak(programlanarak) gönderilecek tüm veriler output olarak adlandırılır. Giriş ve çıkışlara örnek olarak ; Giriş: - Isı sensörleri -Nesne sensörleri -Butonlar -Acil stop Çıkışlar -Kontaktör -Motor -Valfler -Uyarı lambaları örnek verilebilir. Bunları bir fotoğraf ile taçlandırmak gerekirse ; Başlıca kullanılan plc markaları -Sıemens -Omron -Lg -Mitsubishi -Abb -Delta -Gemo örneklerini verebiliriz. Ben elimde...

Simatic Manager 1.5 Sayıcı kullanımı

Merhaba Bugün üretim bantlarında ,dönercilerden,otomotivden her sektörde kullanılan sayıcılar hakkında tartışacağız. Sayıcılar simatic manager içerisinde ingilizcesi counter olarak geçmekte.Sayıcıların 3 çeşidi bulunmakta; 1. CD aşşağı sayyıcı (COUNT DOWN) 2.CU yukarı sayıcı  (COUNT UP) 3.CUD aşşağı yukarı sayıcı (COUNT UP & DOWN) Simens programındaki sayıcılarına şöyle yeni bir özellik ekledi Sayıcı değeri 0 dan farklı bir değer olduğu vakit çıkışı direk aktif oluyor.Dolayısıyla çoğu uygulamada karşılaştırma kontakları ile kullanmak durumunda kalıyoruz. Karşılaştırma kontakları için tıklayın Sayıcıların kullanım alanlarına örnek vermek gerekirse; Konveyör üzerindeki ürün sayısı Günlük üretim sayısı Otomotiv sektöründe üretilen araba sayısı gibi bir çok örnek verilebilir. Peki sayma işlemlerinde kullanılan elemanlar nelerdir ? Genellikle sensörler,sınır anahtarları,butonlar kullanılmakta.Yani dijital bilgi gönderen herhangi  bir devre elemanı i...

C# Bitmap Kullanımı Ve Gri Formatı

Herkese merhaba Yeni bir konu ile ilgili ilk yazımı paylaşıyorum.Bu başlık altında görüntü işlemeye yönelik uygulamalar yapmayı planlıyorum.Detayları internette araştırarak bulabilirsiniz. Hadi başlıyalım. İlk olarak anahtar kelimemiz "bitmap" Bitmap tıpkı int,string vs gibi bir değişken diyebiliriz.İçerisine aktardığınız görseli ufak piksellere bölen hazır bir komuttur. Tanımlaması Bitmap fotograf; fotograf=new Bitmap(picturebox1.Image); Yukarıda picturebox içerisindeki görseli fotograf değişkenimizin içerisine aktardık. Programcılıkta bildiğiniz üzere bir proje hazırlarken ilk önce kağıt üzerinde işi çözmemiz gerekiyor burdan yola çıkarak bir fotoğrafı parçalarına böldük peki biz nasıl bunu siyah beyaz yapabiliriz ? Elimizde biraz kalem birde fotoğraf olduğunu varsayalım fotoğrafın beyaz kısımlarına dokunmadan renkli kısımları siyaha boyarsak istediğimizi elde etmiş oluruz. Bilgisayarda da aynı işlemi yapmamız gerekiyor . Bu durumda biz fotoğrafım...