Ana içeriğe atla

C# Operatörler

Herkese Merhaba

Bir önceki yazımıda değişken tiplerinden bahsetmiştim.Bizim projelerimizde kullandığımız her nesnenin bir tipi vardır.
Örneğin;


            int x = 25;
            float y = 2.05F;
            char harfim = 'a';
            string metin = "otomasyoncu bey";


Örnekte dikkat edilmesi gerekenler;

* int türündeki nesnelere küsüratlı sayılar yazılamaz !

* char olarak türü belirtilmiş nesnelere atama yaparken karakterler ' ' içerisine yazılmalıdır.

* string türündeki nesneye atama yaparken " "  içerisine verimizi yazmalıyız.

" Bir nesneye atama yaparken  "  =  " atama operatörü kullanılmalıdır "

"Bir nesne başka bir nesne ile kıyaslanmak isteniyorsa "  ==  " kullanılmalıdır "

Nesne tipine göre işlem


                   int x = 25;
            int y = 2;
            this.Text = x + y.ToString();




Örneğimizin çıktısı  27 olacaktır.Çünkü x ve y birer tam sayı değeri olarak tanımlanmıştır.Derleyici bu nesneleri "matematiksel veri" olarak algılayıp " + " operatörü ile toplama işlemini gerçekleştirmiştir.

"   +  operatörü  toplama işlemlerinde kullanılır. İki matematiksel nesnenin arasında ise toplama işlemi yapmaktadır, iki metinsel veri arasına gelirse birleştirme işlemi yapmaktadır. "

" this olarak belirttiğimiz nesnemiz bulunduğumuz formu temsil etmektedir.Formun Text property'si string türde olduğu için x+y işleminin sonucunu string veri tipine çevirip o şekilde aktarma işlemini gerçekleştirdik."

" !!!EKRANDA GÖRDÜĞÜMÜZ TÜM YAZILAR METİNSEL VERİ TİPİNDEDİR !!! " 
            


               string x = "ali";
               string y = " öztürk";
               this.Text = x + y;

Yukarıdaki örneğimizde x ve y metinsel veri tipindeki nesnelerimize veri atanmıştır.Dikkat edilmesi gereken husus veriler " "  içerisine yazılmıştır ve + operatörü birleştirme işleminde kullanılıp çıktısı;
            
                     ali öztürk
olması sağlanmıştır.

" Formun text property'si string türünde olduğu için herhangi bir convert işlemine tabi tutmadık "

" öztürk verisinin önüde bir boşluk bulunmaktadır.Derleyicimiz onuda bir karakter olarak görmektedir. "

!! DİKKAT NESNE TANIMLAMALARINDA NESNE ADI RAKAMLA BAŞLAYAMAZ. 1degiskenim YANLIŞ BİR TANIMLAMADIR DOĞRUSU degiskenim1 ŞEKLİNDEDİR.

Operatörler

"  +  "     toplama operatörüdür.
"  -    "    çıkartma operatörüdür.
"  *    "    çarpma operatörüdür.
"  =   "    atama operatörüdür.

Tanımlamalar

IDE=   Integrated development environment

GUI=  Graphıcal user interface

Örneğin bir TextBox'ımız var önceden yazılanlarda belirtiğim gibi TEXT property 'sinin türü string.Biz TextBox'tan gelcek veriyle matematiksel işlem yapmak istiyorsak Convert.ToInt32 özel fonksiyonunu kullanıyoruz.

Kullanım şekli

              int x = Convert.ToInt32(textBox1.Text);



Başarılar dilerim..


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sımatıc Manager 1 Hardware configüration

Herkese Merhaba Bugünde sizlerle Sımatıc Manager programı ile S7-300 programlanması üzerine tartışacağız. Plc nedir ? Açılımı programlanabilir lojik yönetici tarif edebilceğimiz kontrol cihazları aklımıza gelir.Günümüz sanayisinde hemen hemen tüm kontrol sistemleri plc tarafından yönetilir. Plc'ler bir makinayı yönetebilmek için üzerlerinde giriş ve çıkış pinleri bulunmaktadır.Bunlardan girişler "I"(input) çıkışlar "Q"(output) olarak adlandırılır.Yani dışarıdan okunulabilcek tüm veriler ınput, dışarıya yorumlanarak(programlanarak) gönderilecek tüm veriler output olarak adlandırılır. Giriş ve çıkışlara örnek olarak ; Giriş: - Isı sensörleri -Nesne sensörleri -Butonlar -Acil stop Çıkışlar -Kontaktör -Motor -Valfler -Uyarı lambaları örnek verilebilir. Bunları bir fotoğraf ile taçlandırmak gerekirse ; Başlıca kullanılan plc markaları -Sıemens -Omron -Lg -Mitsubishi -Abb -Delta -Gemo örneklerini verebiliriz. Ben elimde...

Simatic Manager 1.5 Sayıcı kullanımı

Merhaba Bugün üretim bantlarında ,dönercilerden,otomotivden her sektörde kullanılan sayıcılar hakkında tartışacağız. Sayıcılar simatic manager içerisinde ingilizcesi counter olarak geçmekte.Sayıcıların 3 çeşidi bulunmakta; 1. CD aşşağı sayyıcı (COUNT DOWN) 2.CU yukarı sayıcı  (COUNT UP) 3.CUD aşşağı yukarı sayıcı (COUNT UP & DOWN) Simens programındaki sayıcılarına şöyle yeni bir özellik ekledi Sayıcı değeri 0 dan farklı bir değer olduğu vakit çıkışı direk aktif oluyor.Dolayısıyla çoğu uygulamada karşılaştırma kontakları ile kullanmak durumunda kalıyoruz. Karşılaştırma kontakları için tıklayın Sayıcıların kullanım alanlarına örnek vermek gerekirse; Konveyör üzerindeki ürün sayısı Günlük üretim sayısı Otomotiv sektöründe üretilen araba sayısı gibi bir çok örnek verilebilir. Peki sayma işlemlerinde kullanılan elemanlar nelerdir ? Genellikle sensörler,sınır anahtarları,butonlar kullanılmakta.Yani dijital bilgi gönderen herhangi  bir devre elemanı i...

C# Bitmap Kullanımı Ve Gri Formatı

Herkese merhaba Yeni bir konu ile ilgili ilk yazımı paylaşıyorum.Bu başlık altında görüntü işlemeye yönelik uygulamalar yapmayı planlıyorum.Detayları internette araştırarak bulabilirsiniz. Hadi başlıyalım. İlk olarak anahtar kelimemiz "bitmap" Bitmap tıpkı int,string vs gibi bir değişken diyebiliriz.İçerisine aktardığınız görseli ufak piksellere bölen hazır bir komuttur. Tanımlaması Bitmap fotograf; fotograf=new Bitmap(picturebox1.Image); Yukarıda picturebox içerisindeki görseli fotograf değişkenimizin içerisine aktardık. Programcılıkta bildiğiniz üzere bir proje hazırlarken ilk önce kağıt üzerinde işi çözmemiz gerekiyor burdan yola çıkarak bir fotoğrafı parçalarına böldük peki biz nasıl bunu siyah beyaz yapabiliriz ? Elimizde biraz kalem birde fotoğraf olduğunu varsayalım fotoğrafın beyaz kısımlarına dokunmadan renkli kısımları siyaha boyarsak istediğimizi elde etmiş oluruz. Bilgisayarda da aynı işlemi yapmamız gerekiyor . Bu durumda biz fotoğrafım...