Herkese Merhaba
Bir önceki yazımıda değişken tiplerinden bahsetmiştim.Bizim projelerimizde kullandığımız her nesnenin bir tipi vardır.
Örneğin;
Örnekte dikkat edilmesi gerekenler;
Bir önceki yazımıda değişken tiplerinden bahsetmiştim.Bizim projelerimizde kullandığımız her nesnenin bir tipi vardır.
Örneğin;
int x = 25;
float y = 2.05F;
char harfim = 'a';
string metin = "otomasyoncu bey";
* int türündeki nesnelere küsüratlı sayılar yazılamaz !
* char olarak türü belirtilmiş nesnelere atama yaparken karakterler ' ' içerisine yazılmalıdır.
* string türündeki nesneye atama yaparken " " içerisine verimizi yazmalıyız.
" Bir nesneye atama yaparken " = " atama operatörü kullanılmalıdır "
"Bir nesne başka bir nesne ile kıyaslanmak isteniyorsa " == " kullanılmalıdır "
Nesne tipine göre işlem
int x = 25;
int y = 2;
this.Text = x + y.ToString();
Örneğimizin çıktısı 27 olacaktır.Çünkü x ve y birer tam sayı değeri olarak tanımlanmıştır.Derleyici bu nesneleri "matematiksel veri" olarak algılayıp " + " operatörü ile toplama işlemini gerçekleştirmiştir.
" + operatörü toplama işlemlerinde kullanılır. İki matematiksel nesnenin arasında ise toplama işlemi yapmaktadır, iki metinsel veri arasına gelirse birleştirme işlemi yapmaktadır. "
" this olarak belirttiğimiz nesnemiz bulunduğumuz formu temsil etmektedir.Formun Text property'si string türde olduğu için x+y işleminin sonucunu string veri tipine çevirip o şekilde aktarma işlemini gerçekleştirdik."
" !!!EKRANDA GÖRDÜĞÜMÜZ TÜM YAZILAR METİNSEL VERİ TİPİNDEDİR !!! "
string x = "ali";
string y = " öztürk";
this.Text = x + y;
Yukarıdaki örneğimizde x ve y metinsel veri tipindeki nesnelerimize veri atanmıştır.Dikkat edilmesi gereken husus veriler " " içerisine yazılmıştır ve + operatörü birleştirme işleminde kullanılıp çıktısı;
ali öztürk
olması sağlanmıştır.
" Formun text property'si string türünde olduğu için herhangi bir convert işlemine tabi tutmadık "
" öztürk verisinin önüde bir boşluk bulunmaktadır.Derleyicimiz onuda bir karakter olarak görmektedir. "
!! DİKKAT NESNE TANIMLAMALARINDA NESNE ADI RAKAMLA BAŞLAYAMAZ. 1degiskenim YANLIŞ BİR TANIMLAMADIR DOĞRUSU degiskenim1 ŞEKLİNDEDİR.
Operatörler
" + " toplama operatörüdür.
" - " çıkartma operatörüdür.
" * " çarpma operatörüdür.
" = " atama operatörüdür.
Tanımlamalar
IDE= Integrated development environment
GUI= Graphıcal user interface
Örneğin bir TextBox'ımız var önceden yazılanlarda belirtiğim gibi TEXT property 'sinin türü string.Biz TextBox'tan gelcek veriyle matematiksel işlem yapmak istiyorsak Convert.ToInt32 özel fonksiyonunu kullanıyoruz.
Kullanım şekli
int x = Convert.ToInt32(textBox1.Text);
Başarılar dilerim..

Yorumlar
Yorum Gönder